Varikkoleiri -terveisiä: Päämääränä aikuisuus Kristuksessa

Varikkoyhteisö kokoontui vappuviikonloppuna leireilemään. Leirin teemana oli “Vahvempina yhdessä”. Oli suuri ilo nähdä kuinka Pyhän Hengen synnyttämä yhteys sai laajentua ja syventyä leirin aikana. Tämä oli yksi suuri rukousaiheemme! Samoin oli ilo nähdä kuinka kymmenet ihmiset käyttivät lahjojaan ja toimivat leirin onnistumisen hyväksi uskollisesti omalla paikallaan. Todellakin olimme Vahvempia yhdessä! Rukoillaan, että se mitä saimme leirillä kokea voisi kantaa jokapäiväiseen elämään. Continue reading →

Kiirastorstaina

  Kiirastorstaina tapahtui todella paljon. Opetuslapset järjestävät pääsiäisaterian, Jeesus kertaa opettamaansa viimeisen 3,5v ajalta, rukoilee Hengessä ja totuudessa ylimmäispapillisen rukouksen, pesee opetuslasten jalat, asettaa ehtoollisen, Juudas kavaltaa jne. Haluan viedä meidät hetkeksi Getsemanen puutarhassa käytyyn rukoustaisteluun. Jeesus vie opetuslapset tuohon tuttuun puutarhaan, jossa olivat aiemminkin viettäneet aikaa. Jälleen kerran Jeesus ottaa nuo kolme, Pietarin, Jakobin ja Johanneksen, erilleen ja lähtee heidän kanssa rukoilemaan mennen itse kivenheiton päähän kolmesta apostolista. Jeesus rukoilee tuskan vallassa, hikipisarat muuttuvat veripisaroiksi: ”Abba, Isä, kaikki on sinulle mahdollista. Ota tämä malja minulta Continue reading →

Ilo!

Eräs kouluevankelista kysyi kerran kouluvierailullaan, mikä on yksi kristinuskon ja kristityn perustavanlaatuisia asioita. Kolme kirjainta ja keskellä L -kirjain. Vastaus kuului salin takaa: “Älä!” Voi kuinka me annammekaan maailmalle juuri tällaisen kuvan. Näkyykö meistä Ilo, josta Raamattu puhuu? Continue reading →

Jeesus, ihmissuhteet ja työ 3/3

Jotta pysyt kärryillä, on hyvä, että luet kaksi edellistä postausta.   Jeesuksella siis oli (ja on) työ. Itse asiassa Jeesus antoi ohjeet rukoilla lisää työmiehiä, sillä satoa on paljon. Jeesuksen työ taitaa siis jossain määrin koskea meitäkin? Keitä ne työmiehet ovat? Sanoisin, että niitä, jotka tavoitetaan tai on tavoitettu evankeliumilla ja ovat sen vastaanottaneet eli käytännössä varmaankin sinä ja minä. Apostoli Johannes saa valaista tätäkin näkökulmaa. Continue reading →

Jeesus, ihmissuhteet ja työ 1/3

Tässä tuleekin kolmijakoinen blogikirjoitus jaettuna kolmeen osaan otsikon mukaisesti.   Ensimmäisenä mietimme ihmissuhteita, yllätys yllätys, Jeesuksen elämän kautta. Kun tutkimme Jeesuksen aloittamaa liikehdintää, voimme havaita, että kaikki, mitä ja miten Jeesus toimi, perustui ihmissuhteisiin. Hän ei perustanut maalliseen asemaan, vaan rakensi palvelullaan ihmissuhteita ja luottamusta. Continue reading →

DBS – Opetuslapseusprosessin moottori

Discovery Bible Study on tuon merkillisen kirjainyhdistelmän takana. Se on metodi, jonka avulla ihminen oppii tutkimaan Raamattua, tekemään löytöjä ja soveltamaan sitä omaan elämäänsä – ollen myös tilivelvollisia (me kaikki tarvitsemme tilivelvollisuutta, jotta voimme kasvaa Jeesuksen tuntemisessa, tämä on lähinnä realistinen tosiasia). Continue reading →

Lifestyle!?

  Nyt puhun elämäntyylistä. Mitä sillä nyt itse kukin sitten ymmärtääkään. Lähdetään selventämään mitä yritän hakea tällä. Vietimme 17.-18.10. Varikkoleiriä, jossa käsiteltiin juuri tätä asiaa kahden raamatunkohdan inspiroimana: Continue reading →